Bru­ger­be­sty­rel­se - et pro­jekt 2023-2024

Vejle Kommune etablerer som forsøg brugerbestyrelser på fem plejecentre. Plejecenter Kastaniehaven er et af dem.

Formålet med bestyrelserne er at sikre inddragelse og indflydelse på de beslutninger, som betyder noget for beboernes og brugernes hverdag.

De skal være med til at skabe opmærksomhed om plejecentrene og være en god sparringspartner for ledelsen. Dette ved at inddrage lokalsamfundet og have åbne samt tilgængelige plejecentre.

Medlemmerne består af beboere eller visiterede borgere, pårørende, medarbejdere, ledelse, frivillige og repræsentant fra ÆldreRådet.

Spørgsmål kan rettes til plejecentrets centerleder.

  • Information om medlemmer af Brugerbestyrelsen samt suppleanter

    NAVN

    RELATION (pårørende, medarbejder, frivillig mv.)

    MOBIL

    MAIL

    Glenn Hansen

    Pårørende hus 10

      glennjuulhansen@gmail.com

    Svend Erik Pedersen

    Pårørende hus 12

    30508469

    semmp@mvb.net

    Bodil Jørgensen

    Pårørende hus 12

    41423191

    bodilirenejorgensen@gmail.com

    Jens Bork

    Pårørende hus 16

    20462572

    jb@jbork.dk

    Esben Johansen

    Beboer hus 10

     

     

    Egon Nielsen

    Beboer hus 14

     

     

    Edith Nielsen

    Beboer hus 16

     

     

    Laila Rasmussen

    Borger visiteret dagscenter

    75735505

     

    Amdi Pedersen

    Frivillig fra lokalområdet

    23205780

    amdi@stofanet.dk

    Erik Andersen

    Ældreråds repræsentant

    40461652

    silhg@post.tele.dk

    Pia Pausgaard

    Medarbejder

     

    piapa@vejle.dk

    Carina Skærlund

    Centerleder

    21580933

    calsk@vejle.dk

     

     

    SUPPLEANTER:

    NAVN

    RELATION hvis pårørende

    MOBIL

    MAIL

    Charlotte Rødtness

    Medarbejder

     

     chahr@vejle.dk


    ----------------------------
    Formand
    Svend Erik Pedersen
    Næstformand Jens Bork
    Sekretær (beslutningsreferaterne på møderne) Glenn Hansen

  • Referat fra konstitueringsmøde 9.1.2023 i Brugerbestyrelsen på Plejecenter Kastaniehaven

    Mødedato

    Mødested/Lokale

    Mødetid

    Sluttidspunkt

    09.01.23

     

    Mødelokalet Centerbygning

    Kl.14

    Kl.16

     

    Velkomst og præsentation af medlemmer

    Udpege formand, næstformand og sekretær (referater på møderne)
    Formand Svend Erik Pedersen (pårørende til beboer hus 12).
    Næstformand Jens Bork (pårørende hus 16)
    Sekretær (referent på møderne – beslutningsreferater)
    Centerleder Carina Skærlund fungerer som sekretær mellem møderne.

    Gennemgang af udleveret mappe ift. materiale, herunder forretningsorden og styrelsesvedtægter (mappen udleveret på mødet)
    Forretningsorden gennemgået.

    Styrelsesvedtægterne læses til næste møde, hvor de gennemgås i plenum.

    Med referatet sendes forretningsorden og styrelsesvedtægterne til medlemmer af brugerbestyrelsen som ønsker informationen pr. mail.

    Medlemmer som ikke ønsker materialet pr. mail får det udleveret skriftligt.

    Eventuelt
    Navneskilte ønskes – Centerleder Carina Skærlund medbringer disse til næste gang.

    Punkter til næste møde

    • Præsentation af Kastaniehaven i bred forstand
    • Tilrettet informationsoversigt udleveres.
    • Opfølgning på forretningsorden og styrelsesvedtægter.
    • Nyt fra KastanieRådet.

    Dato for næste møde
    6/3-23 kl.13.30.

    Centerleder Carina og formand Svend Erik mødes 20/2-23 kl.15.

    Yderligere punkter til dagsordenen 6/3-23 skal sendes/gives til Centerleder Carina Skærlund på mail CALSK@vejle.dk eller fysisk fremmøde på kontoret Sdr. Ringvej 6, 7323 Give.

    Hent referat