Brugerbestyrelse - et projekt 2023-2024
Vejle Kommune etablerer som forsøg brugerbestyrelser på fem plejecentre. Plejecenter Kastaniehaven er et af dem.
Formålet med bestyrelserne er at sikre inddragelse og indflydelse på de beslutninger, som betyder noget for beboernes og brugernes hverdag.
De skal være med til at skabe opmærksomhed om plejecentrene og være en god sparringspartner for ledelsen. Dette ved at inddrage lokalsamfundet og have åbne samt tilgængelige plejecentre.
Medlemmerne består af beboere eller visiterede borgere, pårørende, medarbejdere, ledelse, frivillige og repræsentant fra ÆldreRådet.
Spørgsmål kan rettes til plejecentrets centerleder.
-
Information om medlemmer af Brugerbestyrelsen samt suppleanter
NAVN
RELATION (pårørende, medarbejder, frivillig mv.)
MOBIL
MAIL
Glenn Hansen
Pårørende hus 10
glennjuulhansen@gmail.com Svend Erik Pedersen
Pårørende hus 12
30508469
Bodil Jørgensen
Pårørende hus 12
41423191
Jens Bork
Pårørende hus 16
20462572
Esben Johansen
Beboer hus 10
Egon Nielsen
Beboer hus 14
Edith Nielsen
Beboer hus 16
Laila Rasmussen
Borger visiteret dagscenter
75735505
Amdi Pedersen
Frivillig fra lokalområdet
23205780
Erik Andersen
Ældreråds repræsentant
40461652
Pia Pausgaard
Medarbejder
Carina Skærlund
Centerleder
21580933
SUPPLEANTER:
NAVN
RELATION hvis pårørende
MOBIL
MAIL
Charlotte Rødtness
Medarbejder
----------------------------
Formand Svend Erik Pedersen
Næstformand Jens Bork
Sekretær (beslutningsreferaterne på møderne) Glenn Hansen -
Referat fra konstitueringsmøde 9.1.2023 i Brugerbestyrelsen på Plejecenter Kastaniehaven
Mødedato
Mødested/Lokale
Mødetid
Sluttidspunkt
09.01.23
Mødelokalet Centerbygning
Kl.14
Kl.16
Velkomst og præsentation af medlemmer
Udpege formand, næstformand og sekretær (referater på møderne)
Formand Svend Erik Pedersen (pårørende til beboer hus 12).
Næstformand Jens Bork (pårørende hus 16)
Sekretær (referent på møderne – beslutningsreferater)
Centerleder Carina Skærlund fungerer som sekretær mellem møderne.Gennemgang af udleveret mappe ift. materiale, herunder forretningsorden og styrelsesvedtægter (mappen udleveret på mødet)
Forretningsorden gennemgået.Styrelsesvedtægterne læses til næste møde, hvor de gennemgås i plenum.
Med referatet sendes forretningsorden og styrelsesvedtægterne til medlemmer af brugerbestyrelsen som ønsker informationen pr. mail.
Medlemmer som ikke ønsker materialet pr. mail får det udleveret skriftligt.
Eventuelt
Navneskilte ønskes – Centerleder Carina Skærlund medbringer disse til næste gang.Punkter til næste møde
- Præsentation af Kastaniehaven i bred forstand
- Tilrettet informationsoversigt udleveres.
- Opfølgning på forretningsorden og styrelsesvedtægter.
- Nyt fra KastanieRådet.
Dato for næste møde
6/3-23 kl.13.30.Centerleder Carina og formand Svend Erik mødes 20/2-23 kl.15.
Yderligere punkter til dagsordenen 6/3-23 skal sendes/gives til Centerleder Carina Skærlund på mail CALSK@vejle.dk eller fysisk fremmøde på kontoret Sdr. Ringvej 6, 7323 Give.